4 Mayıs 2013 Cumartesi

Çocuk gördükçe...

Demir ile gittiğimiz otomasyon fuarı sonrası Demir evde basit makine yaptı. Tabii ki ben de ona yardım ettim. Demir 5 yaşında ve hiç bir fen ve fizik dersi almadı. Bir gün onunla oynarken aşağıdaki malzemelerin bazılarını benden istedi.

MALZEMELER
İp
Oyuncak plastik golf sopası
Oyuncak tren rayları
Kalem kapağı

Benden ip istedi. Golf sopasının ortasına bir delik açmamızı istedi. Birlikte açtık. Sonra ipi içinden geçirip delikten dışarı çıkarmamız gerektiğini söyledi. Bunu da yaptık. İpin ucuna tren rayını bağladık. Diğer ucuna da kalem kapağını bağlayarak bir makara oluşturduk. Bunları o söyledi birlikte yaptık. Motor becerilerinin yetmediği noktada ben yardım ettim.

 
Görüldüğü gibi evdeki malzemelerden yapılmış bir basit makine örneği. Otomasyon fuarından hemen sonra yapıldı. Gitmesek yine de bunu yapar mıydı sizce? Bence çocukta yeni ufuklar açmayı yalnızca gittiği okulların tasarrufuna bırakmamak gerektiğini düşünüyorum. Çocukların makul çerçevelerde istediklerini yapmalarına fırsat sağlayalım. Eğitimi okul verir ama  biz evdeki eğitim sürecinin en önemli unsurlarıyız. Onlarla kıymetli zamanlar harcayarak anne- baba sorumluluğunun gereğini sağlarken bir taraftan da çocuğumuzun dünyasına giriyoruz. Bu dünyada onun nasıl düşündüğünü görebiliyoruz. Bazen çocuklarımız çok saçma bir şey de düşünebilir ama bu biz büyüklerin dünyasında saçmadır. Onlar içinse tecrübe edilerek öğrenilmesi gereken bir fikirdir.
 

Demir ile robot şenliklerinin ardından orada gördüğümüz merdiven çıkan robotun eve yansıması görülüyor. Eski oyuncak araba tekerleri, ısıtarak şekil verdiğimiz plastik çatallarla bize bir robot şekil transferi sağladı ancak bizimki merdiven çıkan robota benziyor ama henüz merdiven çıkamıyor. Bu gidişle Demir ile birlikte ben mekanikte öğreneceğim galiba.
http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder