3 Mayıs 2013 Cuma

Sanayi WIN World Endüstriyel Otomasyon Fuarı'nın Ardından

Anne ve babaların çocuklarının ilgi alanlarını keşfetmeleri çok önemli. Ben oğlumun yapım ve inşaya, makineye, otomasyona ve robotlara ilgisinin olduğunu, oynadığı oyunlardan, çizdiği resimlerden, okumamı istediği kitaplardan yola çıkarak fark edebildim. Bu konuda bir gün okul rehber öğretmeniyle konuşurken bana onu fuarlara götürebileceğimi söyledi. Biz de Demir'le WIN EUROSIA Otomasyon fuarını görmek için Tüyap'a gittik. Fuar 21-24 Mart tarihleri arasındaydı. Biz Demir ile 24 Mart'ta gittik. Yazmakta biraz geç kaldım ama benim amacım çocuklarımızla onların ilgileri doğrultusunda farklı faaliyetler de bulunabileceğimizi anlatmak. Saat 11.00 da kapıdan ziyaretçi kartlarımızı alarak giriş yaptık. Demir hiç vakit kaybetmeden firmaların ürünlerini incelemeye başladı.

 
Demir burada endüstride kullanılan bir döndürücü makineyi inceliyor. Döndürerek üretilen ürünlerde kullanılıyormuş. Ben pek bu konulardan anlamıyorum ama küçük adam, mühendisleri sorularıyla şaşırtıyor. Onlarda sabırla Demir'in bütün sorularına cevap verdiler. Buradan onlara tekrar teşekkür ediyorum.
 
 
Demir uzunca bir zaman bu makinenin dönüşünü izliyor ve hatta açma-kapama düğmeleriyle çalıştırıp durduruyor. Burada bütün merakını giderdikten sonra yoğurt doldurma makinelerinin başına gidiyoruz.
 
Burada görüldüğü gibi çok saygıdeğer mühendisimiz soru yağmuruna tutuluyor. Demir 'e makinenin nerede, nasıl kullanıldığını çok güzel anlatıyor.

 
Anı olarak Demir'e yoğurt kasesi veriyorlar. Demir bunu hala saklıyor. Gezdiğimiz firmaların stantlarındaki görevli arkadaşlar Demir'e şeker, çikolata vb. ikram etmek istiyorlar. Ama Demir istemiyorum bana şu makinayı anlatır mısın? diyor. Onlarda gülüyorlar ve çok yardımcı oluyorlar.

 
Her makinenin başında oldukça uzun zaman geçiriyoruz. Ben sıkılıyorum ama bu küçük adam sıkılmıyor. Ne kadar kaldığımızı tahmin bile edemezsiniz.

 
Yine Demir sanayide kullanılan bağlantı aksamlarını inceliyor. Bunların nerede kullanıldığını öğreniyor.
 
Buradan ev güvenlik sistemlerinin sergilendiği bir bölümdeyiz. Hangi güvenlik sistemleri ile donatıldığını öğreniyoruz.

 
İşte Demir'in en uzun kaldığı yer. Bu robot, otomasyonda kullanılıyor. İlaç sektöründe ilaçların dizilimini yapıyor. Bu robot siyah, yeşil ve kırmızı pulları yan yana, alt alta çeşitli kombinasyonlarda, programlar doğrultusunda diziyor. Demir kendisinin de bu robottan yapmak istediğini söylüyor. Ben de her anne gibi büyüyünce oğlum, mühendis olursun yaparsın diyorum. Ben mühendis olmadan şimdi yapmak istiyorum diyor.
 Tam tamına 5 saat geçiriyoruz fuarda. Yıldız Pompa, Demir'e pasta ,fındık ve meyve suyu ikram ediyor. Ama Demir neredeyse oradaki bütün ürünler hakkında bilgi aldıktan sonra ancak ikramları kabul ediyor. Oğlum Demir ile her yer ve her şey çok güzel.
http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder