6 Mayıs 2013 Pazartesi

Şiirle Süsleyelim Çocukluğu

      Demir ile şiirli günlere devam ediyoruz. İlk şairimiz Orhan Veli oldu. Çocuklara şiiri sevdirirken ondan başlamayı tercih ettim. Şiirin duygu gücünü bilen ve çocuklarına şiir okuyan anneler bilir. Çocukluğu şiirlerle zenginleşmiş çocuk daha duygulu ve daha sanatsal yaşar hayatını. Bir süre sonra bu güzel şiirler dökülüverir çocuğumuzun ağzından. Nitekim bir kaç gün önce kahvaltı sofrasına otururken eşim pencereden dışarı baktı ve 'Bugün hava güzel' dedi. Demir hemen ne demiş Orhan Veli 'Beni bu güzel havalar mahvetti' demez mi? Ben bile beklemiyordum böyle bir cevabı.

      Bugün Demir'le yine Orhan Veli'nin 'Gölgem' şiirini okuduk.


Bıktım usandım sürüklemekten onu,
Senelerdir ayaklarımın ucunda,
Bu dünyada biraz da yaşayalım,
O tek başına,
Ben tek başıma.

Fakat şiir içeriği hakkında çok konuşamadık. Okulundan kitap getirmiş. Çok uykusu geldiği için kitabı okumamı istedi. Kitap, Tübitak yayınlarında 'Uydular'. Şimdiki çocuklar böyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder