8 Ekim 2013 Salı

Antreden Sonra

  Nedendir bilinmez bir süredir yazamadım. Zamanında yazılamamış konular birikti. Tatile çıkmadan neden böyle bir ara, neden bir antre yapamadım? Anlam veremedim kendime. Demir'le gittiğimiz son fuarı yazamadım mesela...
Demir'in doğum günü partisini de. Okumam gerektiğini düşündüğüm kitaplar birikmişti. Bu uzun aranın sebebi uzun bir tatil ve  sanırım okunmayı bekleyen bu kitaplardı. Bütün mesele uzun süreden sonra yeniden yazabilmekte, yani antreden sonrası kolay.

İncognito(David Eagleman)
Samizdat (Soner Yalçın)
İsim-Şehir-Bitki (Yılmaz Özdil)
Beraber Yürüdük Biz Bu Yıllarda (Yılmaz Özdil)
Ve Dağlar Yankılandı  (Khaled Hosseini)
Olasılıksız (Adam Fawer)
İlluminati (Kürşad Berkkan)

Bu kadar çok kitaptan sonra bu kez de yazmak için kitaplara kısa bir veda...

Ama bir liste yaptım. İlk fırsatta okunacak kitapları ise şöyle sıralayabilirim:

İsim-Şehir-Hayvan (Yılmaz Özdil)
Sarıkamış (Prof. Dr. Bingür Sönmez-Reyhan Yıldız)
Bin Muhteşem Güneş  (Khaled Hosseini)
Tanrı'nın Unutulan Çocukları (Craig Silvey)
Bir Psikiyatristin Gizli Defteri (Gary Small-Gigi Vorgan)
Cehennem (Dan Brown)
Neslişah (Murat Bardakçı)
Yakın Tarihin Gerçekleri (İlber Ortaylı)
1923 Cumhuriyetin İlk Yüzyılı 2023 (İlber Ortaylı)
Selanikli Dönmeler (Marc David Baer)
Doğu'dan Uzakta (Amin Maalouf)

İlk kitap İsim-Şehir-Hayvan' a başladım bile. Bir tavsiye isterseniz,  bir çırpıda okuyacağınız bir kitap olan Ve Dağlar Yankılandı' yı öneririm. İncognito' nun okuması biraz uzun sürdü. Çünkü kitap beynin işleyişiyle ilgiliydi. Öyle ilgi çekici araştırmalar vardı ki tekrar tekrar okumayı gerektiriyordu. Onun dışındakileri iki gün en fazla üç günde okursunuz.

Bazı kitapların tadına bakılmalıdır...Diğerleri yutulmalıdır... Bazıları da çiğnenip hazmedilmelidir. demiş Francis Bacon. İncognito yutulacak bir kitaptı bana göre..
En azından tatlarına bakmanız dileğiyle...
http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder