24 Ekim 2013 Perşembe

Gerçek Truva Atı

İşte gerçek Truva Atı'na kavuşuyoruz. Bayramda oldukça ziyaretçisi gelmiş. Merdivenlerden yukarı çıkınca nereyi görmek istiyorum diye sordum kendime. M.Ö 5 yüzyılda yaşanmışta olsa Anadolu topraklarında yaşayan Truvalıların, Akhalar tarafından bu atın içine askerlerini gizleyerek pekte etik olmayan bir hile ile yenmiş olmaları insanı hüzünlendiriyor.
 
 
Tarihin bize bıraktıkları onu daha iyi anlayıp geleceği strateji ilmiyle planlayabilmek içindir.

 
Anadolu medeniyetlerine gereken ilgiyi gösterebiliyor muyuz?

 
Bu tanıtım yazısını okuduğunuzda tahta atı hazırlayarak Anadolu topraklarındaki Truva halkını yenen Akalar için 'cesur Akalı askerler' güzellemesi kullanılmış. Kaleyi savaşarak alamayan Akhalar hile ile almaya çalışmışlar. Bunun neresi cesaret anlamadım. Daim- Benz'in katkısıyla sanırım hazırlanmış bir yazı.
 
Burası Truva Atı'nın bulunduğu bölgedeki hediyelik eşya dükkanı. Orada bulunduğumuz süre boyunca oryantal müzik çalıyorlardı. Kendimi Beyrut'a falan mı geldik? diye sorguladım. Dayanamayıp dükkanın sahibini görmek istedim. 'Bizim Anadolu ezgileri taşıyan müziğimiz hiç mi yokta bunları çalıyorsunuz bir saattir'. dedim. Sorumlu bu müzisyenin dünyaca ünlü olduğunu söyledi. 'Olabilir ama ezgileri bize ait değil'. dedim. Doğru bir anlatımla sorumluyu ikna edebildim ki bizim orda bulunduğumuz süre zarfınca Türk müziği dinledik.

 
Bu manzaraları Manzara Lokantası'nın bahçesinden çektim. Aman buraları yok etmeyelim. Buralara yazlık, otel kondurmasalar da bizde bu doğallığı uzun yıllar görebilsek.

 
Manzara Lokantası demişken çok güzel kahvaltısı var. Yolunuz düşerse kiremitte mıhlama, zeytinyağlı biber ve domates salçalarından tatmayı unutmayın. Sevgiyle kalın...
http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder