21 Ekim 2013 Pazartesi

Win Eurasia Fuarı İzlenimleri 1

   Daha önce Demir ile katıldığımız bir fuarı sizlerle paylaşamadık. Tüyap'ta düzenlenen Win Eurasia Metal Fuarı, Demir ve benim için oldukça öğreticiydi. Biz 8 Haziran'da ziyaret ettik. Fuar izlenimlerini yazamadan tatile çıktık. Kısmet bu güneymiş.
 Nasıl sabırsız bizimki, bir an önce makinalara kavuşmak istiyor. Haydi başlayalım o zaman.

 
Onu fırsat oldukça -bu yönde ilgisinin yoğun olduğunu düşündüğümden- makine, otomasyon vb. fuarlara götürüyorum. En az üç-dört saatimiz orada geçiyor. Demir'e kalsanız yatıya kalacak ama ben dayanamıyorum. O da ben sıkıldığımda, 'Tamam birazdan gidelim, şuraya da bir bakayım' diyerek orta noktayı buluyoruz.

 
Haydi artık anne! Nidasından sonra girişe yöneliyoruz. Her zaman ki gibi bizim küçük ziyaretçi, girişteki görevlileri şaşırtıyor. Fuarlara ilgisi olanlar genelde iş çevreleri olduğu için, bizim buraları eğitim amaçlı kullanmamız belki alışık olmadıkları bir durum olabilir. Makinalara ilgi duyan bir çocuğu başka nerede mutlu edersiniz?
 
 
Demir burada bir metal kesim makinası, diğer bir ifade ile CNC kesme tezgahı hakkında bilgi alıyor.
 
 
Kesim işleminin nasıl yapıldığı hakkında görevlilerden aldığımız bilgilendirmenin sonunda uygulamayı da görerek öğrendiklerimizi pekiştiriyoruz. Görevliler çok duyarlılar. Biz oraya şirketimize bir makine beğenmeye gitmedik. Meraktan orada olduğumuzu biliyorlar ve buna rağmen Demir'in sorularını sabırla cevaplıyorlar.

 
Metalden kesilecek parçanın kalıbının, bilgisayardan tezgaha bildirilerek çizildiği ve tezgahta bu kalıplara göre kesim yapıldığı bilgilerini aldıktan sonra, tüm sorularımıza cevap bularak stantları gezmeye devam ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder