9 Mayıs 2013 Perşembe

Anneler Günü Yaklaşırken...

Anneler Günü Yaklaşırken herkeste bir telaş vardır. Varsa kardeşler aranır 'Anneme ne alıyoruz' 'Anneler Günü için bir şey düşündü mü? 'ler sorulur. Sonunda yıllardır yemek pişiren anneye büyük olasılıkla mutfak eşyası alınır. Bence bu yıl bunu yapmayın. Annenizin sizi büyütürken, şimdi de varsa torunla ilgilenirken yapmak isteyip yapamadığı şeyler, gitmek isteyip gidemediği yerler vardır. Hediye almayın demiyorum ama en iyi siz bilirsiniz zamansızlıktan, fedakarlıktan ertelediği şeyleri. İşte bu nokta size oldukça yaratıcı bir seçenek olur.
Ben de anneciğimi kaybettiğimden dolayı tüm annelerin 'ANNELER GÜNÜNÜ' canı gönülden kutluyorum. Bu şiiri onlara armağan olarak yazıyorum. Ve her annenin bir kokusu ve tadı vardır diyorum.
ANNE KOKUSU VE TADI

Nasıl kokardı sizin anneniz,
Leylak mı, yasemin mi,
Annemin kokusu karanfil çiçeği,
Nasıl kokardı ipek saçları,
Portakal çiçeği mi, gül mü, menekşe mi,
Benim anneminki elma çiçeği,
Nasıl kokardı annenizin öpülesi elleri,
Lavanta mı, dağ sümbülü mü, nergis mi,
Yoksa annenizin tarlada, bahçede çalışkan elleri,
Kokar mıydı kayısı, zeytin, şeftali,
Limon kokardı benim annemin elleri.
Nasıldır annenizin tadı
Elma şekerimi, tahinli pekmez mi
Damla sakızı mı, dut pestili mi,
Benim annem pamuk şekeriydi.
 
                                           Canan Begendi
http://kumtanesiyiz.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder